2021
In 2021 bleek thuiswerken een mooi alternatief te zijn voor veel van onze medewerkers. Ook merkten wij dat de productiviteit in deze lastige periode hoog bleef. Daarom boden wij onze medewerkers na de lockdown de keuze of zij het thuiswerken (deels) wilden voortzetten, of volledig terug wilden keren naar kantoor.
2020
2020 was een lastig jaar voor iedereen. Door het coronavirus hebben veel medewerkers grote delen van het jaar thuis gewerkt. Ook vanuit huis blijft de basis van onze missie staan: het maken van IT-oplossingen voor Mkb’ers, het bouwen van betrouwbare en stabiele code, en het bieden van gebruiksvriendelijke websites.
2019
We passen onze visie aan en beginnen met de inmiddels herkenbare 4 C’s van ons pand: code, community, commerce en content. Met onze nieuwe visie zijn we klaar voor het nieuwe jaar. Toch is er één dag die eruit springt voor ons. Vlak na de verhuizing naar het pand in het centrum liep de volledige kelder onder water. Iets met een gesprongen waterleiding...
2018
We verhuizen naar ons huidige pand aan de Eekwal 4, in de binnenstad van Zwolle. Het nieuwe pand heeft drie verdiepingen, waardoor we genoeg ruimte kunnen bieden aan alle werknemers. Door de centrale ligging in het kloppende hart van Zwolle is ons kantoor makkelijk te bereiken met het openbaar vervoer.
2015
In 2015 voelen ook wij de gevolgen van de economische crisis. Het aantal opdrachten van onze klanten liep terug. Daarnaast kregen we te horen dat we niet lang meer in het pand aan de Emmastraat in Zwolle konden blijven. De zoektocht naar een nieuw pand begint. Dat kwam overigens wel goed uit, aangezien met 15 man het pand aan de Emmastraat toch wel erg krap was geworden.
2014
We zijn dit jaar begonnen met het bouwen van Integrated for Publishers. Daarnaast was het tijd voor een enorme professionaliseringsslag. We zijn gaan werken volgens de scrum-methode, zijn begonnen met code review en hebben een aantal processen aangepakt. Daarnaast zijn we begonnen met Symfony, maar hebben we ons eigen webshop Boek-plus verkocht.
2011
We verhuizen naar een nieuw pand aan de Emmastraat, omdat we uit het pand aan de Noordzeelaan zijn gegroeid. Het pand aan de Emmastraat is ruimer en hierdoor konden wij meer werknemers aannemen. Het team bestaat inmiddels uit 6 developers, 2 front office medewerkers en één project manager. Met dit team hebben we het tienjarige bestaan van E-Active gevierd op het strand van Scheveningen.
2008
Veel van onze klanten in deze periode zijn uitgeverijen. Daarnaast hebben we boekenwebshop Boek-plus gebouwd. Door zelf een webshop te bouwen en te beheren in verkoop van boeken, konden we zelf ervaren hoe de boeken- en uitgeefbranche werkte. We hebben veel geleerd, dat we met onze technische kennis direct konden terugkoppelen aan onze klanten.
2006
De Zwolse bedrijven horen steeds meer over e-Active. Dit kwam grotendeels door mond-tot-mond reclame. Het kantoor aan de Burgemeester van Rooijensingel is inmiddels te klein geworden. We verhuizen daarom naar een groter pand aan de Noordzeelaan, vlak bij het treinstation van Zwolle.
2004
E-Active groeit. Het werd daarom dan ook tijd om werknemers aan te nemen. Dit kon uiteraard niet op een zolderkamer, dus wordt het eerste eigen kantoorpand gehuurd. Dit pand staat aan de Burgemeester van Rooijensingel. De eerste vier werknemers worden aangenomen. Deze periode komen ook de eerste opdrachten van grote uitgevers binnen, velen van hen zijn nog steeds vaste klant.
2001
Het begin van E-Active! Marijn en Gerben merkten dat het maken van een website erg veel geld kost. Dit maakt het onbetaalbaar voor kleinere bedrijven. Daarom richtten ze samen e-Active op. Het doel? Het bouwen van websites betaalbaar maken voor kleinere bedrijven. Het bedrijf ziet het daglicht op een zolderkamer aan de Terborchstraat in Zwolle.